Crossfit MobiltyWOD – czym jest?

Zajęcia MobilityWOD okazują się przydatne nie tylko w sporcie, ale również na co dzień. Ciało ludzkie stworzone jest do ruchu. Niestety w dobie rozwoju technologicznego ruszamy się coraz mniej. Większość naszego czasu spędzamy w pozycji siedzącej przed biurkiem lub w samochodzie, co bezpośrednio wpływa na osłabienie mięśni. Wykonywany ruch jest najczęściej bardzo intensywny, ponieważ wiąże się z odwiedzaniem siłowni. To ogromna różnica w porównaniu do tego jak zachowywali się nasi przodkowie. Takie zachowanie prowadzi często do kontuzji i przeciążeń. Techniki i metody budujące MobilityWOD umożliwiają przygotować narząd ruchu, oddziałując na więzadła, mięśnie, stawy oraz ścięgna. Pomaga je wzmocnić i przywrócić ich prawidłowy stan fizjologiczny.

Początki MobilityWOD

W 2005 roku w Stanach Zjednoczonych powstał pierwszy ośrodek Crossfit, w który pracowali nie tylko trenerzy, ale również fizjoterapeuci. Jeden z nich zauważył szybko znaczny wzrost uczestników, którzy przez dłuższy czas cierpi z powodu kontuzji i bólu. Oprócz co zaobserwował u nich zwiększoną mobilność ciała. Poczyniony obserwacje doprowadziły do wniosku, że niemal 98% urazowo-ortopedyczna można uniknąć. Rozwiązaniem tego jest zrozumienie mechaniki i narzędzi ćwiczeń. w związku z tym fizjoterapeuta rozpoczął szkolenie sportowców i trenerów zakresie mobilności i ruchomości. Kurs dotyczące jakich zagadnieniach niwelowanie bólu, zwiększenie mobilności ciała, zapobieganie kontuzjom oraz sposoby zwiększenia elastyczności stawów, więzadeł, mięśni i ścięgien. Wszystkie te zagadnienia dotyczyły zarówno sportów zawodowych, Rekreacji, jaki życia codziennego. przekazywał również w jaki sposób na radzicie sobie z efektywnością w ruchu, która jest naturalną konsekwencją zmniejszonej wydajności i obrazów. Fizjoterapeuta stworzył również innowacyjne narzędzia do korygowania zaburzeń ruchu. Zaangażowanie, ale przede wszystkim skuteczność lekarza spowodowała, że większość ośrodków crossfit zaczął wprowadzać do zasady do swoich treningów. W ten sposób powstała MobilityWOD

Narzędzia Mobility WOD

Mobility to przede wszystkim stosowanie technik statycznego rozciągania oraz wykorzystanie narzędzi takich jak: gumy, taśmy czy rollery. Rozciąganie statyczne To zestaw ćwiczeń fizycznych, które polegają na rozciąganie mięśni, by doprowadzić do ich uelastycznienie oraz i wydłużenia oraz usprawnienia ukrwienia układu motorycznego i jego rozruszania. Rozciąganie statyczne wykorzystywane w Mobility wyróżnia się tym, że siła rozciągająca więzadła i ścięgna pochodzi od zewnątrz. Może być wywołana przez samodzielny docisk osoby trenującej, Grawitacja osobę trzecią. Ponadto wykorzystywane jest pasowanie na tak zwanym rollerze, które może zastąpić rurę PCV. Rolowanie stanowi istotny element zajęć. Stanowi rodzaj automasażu, który ma pozytywny wpływ na zmęczone wysiłkiem ścięgna, mięśnie i powiem ci. Wykorzystywanie tego rodzaju masowania umożliwia wzrost przepływu krwi w tkankach, przez co stają się lepiej odżywione. Wpływa do również na lepszą regenerację po treningu. W ten sposób łatwiej realizować założenia kolejne treningów oraz osiąganie założonego efektu. Masowanie zmniejsza również sztywności spięcia mięśni, znacząco zmniejsza ryzyko występowania kontuzji. w zależności od indywidualnych potrzeb Roller można stosować przed, jaki po zakończeniu treningu. Roller można zastąpić jedną lub dwoma piłeczkami z krojonymi taśmą. Piłeczka charakteryzuje się silniejszym oddziaływaniem punktowym.

MobilityWOD w praktyce

Łydki są częścią ciała, która najbardziej narażona jest na kontuzję, zwłaszcza w wyniku nieprawidłowej postawy ciała. Aby zapewnić sobie ich prawidłową pracę, warto rozciągać i zarówno mięsień brzuchaty łydki, jak i płaszczkowaty. W trakcie masowania na zajęciach Mobility zyskujemy pełną kontrolę nad siłą, z jaką rozciągamy mięśnie. W związku z tym miejscu to zajęcia bezpieczne. Rozciąganie można wykonywać przed wysiłkiem fizycznym, po jego zakończeniu, ale również w trakcie. przed rozpoczęciem treningu przygotowują mięśnie do wysiłku i minimalizują ilość mikrouszkodzeń na skutek wykonywanych ćwiczeń. Rozciąganie wpływa również na ilość aktywnych jednostek motorycznych w brzuścu, Dzięki czemu można osiągnąć większą siłę.

Podsumowanie

Przedstawione tutaj informacje pokazują, że rozciąganie może być nie tylko przyjemne, ciekawe, ale przede wszystkim przynosi realne rezultaty. Najważniejsze jest jednak jego poprawne wykonanie. Zbyt intensywne może wywołać uszkodzenie struktur mięśniowo- więzadłowych, co z kolei może wyeliminować osobę z treningów na długi okres czasu, nawet kilka lat. W związku z tym warto nauczyć się techniki pod okiem specjalisty. Nie tylko poznać teorię, ale przede wszystkim praktykę, która uskuteczni trening, zwiększy mobilność i elastyczność większości struktur ciała oraz zapobiegnie powstawaniu kontuzji. Warto czerpać z tej specjalistycznej wiedzy i pomóc sobie w czasie wykonywania treningu Crossfit oraz, jak pokazują specjaliści, również w życiu codziennym.

Szukasz sprawdzonych sterydów? Zapraszamy do sklepu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *