Fitness tylko dla kobiet to mit

Mężczyźni, podobnie jak kobiety, tworzą pewien stereotyp w odniesieniu do zajęć fitness, uznając je za praktykowane tylko przez płeć żeńską. Powinniśmy zrozumieć, że takie podejście jest jedynie mitem i wynika z pewnych uprzedzeń, które niepotrzebnie stwarzamy jako społeczeństwo.

Równouprawnienie na zajęciach fitness

Jak często spotykamy się z sytuacjami, w których mężczyźni nie wykonują niektórych ćwiczeń, ponieważ uważają, że są one zbyt kobiece? Z kolei ci, którzy nie wyznają takiej ideologii, czasami mają obawy i wstydzą się włączyć dane ćwiczenie do treningu, ponieważ nie widzą, żeby inni mężczyźni tak robili. W ten sposób błędne koło się zamyka, a my żyjemy w przeświadczeniu, że tak właśnie powinno być. Nic bardziej mylnego! Jako społeczeństwo musimy zmienić ten punkt widzenia i odczarować pojęcie fitness kierowane wyłącznie do kobiet. Sport jest przecież dla wszystkich, a każdy jego rodzaj może być wykonywany przez ludzi, i to bez względu na płeć. Zacznijmy od uświadomienia sobie, że nie ma ćwiczeń fitness odpowiednich tylko dla kobiet. Wszyscy mamy mięśnie w ciele i wszyscy chcemy uprawiać sport, aby zachować zdrowie i dobrą formę fizyczną.

Sport to zdrowie, bez względu na płeć

Fakt, że często widzimy kobiety wykonujące niektóre ćwiczenia, takie jak na przykład mostek pośladkowy czy ćwiczenia w pozycji leżącej z ochraniaczami sprawia, że mężczyźni kodują sobie ten obraz w głowie i kwestionują takie ćwiczenia, jako aktywność przeznaczoną również dla nich. A przecież każde ćwiczenie ma swoją logikę i zadanie do spełnienia. Dobór ćwiczeń powinien zależeć od celów treningowych każdej osoby, bez względu na płeć. Prawdą jest, że kobiety głównie z przyczyn estetycznych cenią sobie trening skoncentrowany na niektórych częściach ciała, takich jak nogi, uda, brzuch i pośladki. Podobnie jak mężczyźni kładą większy nacisk na mięśnie tułowia, takie jak klatka piersiowa, plecy, ramiona, biceps i triceps. Jednak należy sobie zdać sprawę z tego, że nie ma konkretnych ćwiczeń przeznaczonych tylko dla kobiet lub tylko mężczyzn. Istnieją ćwiczenia różnego rodzaju, mające różne cele i każdy może je wykonywać.

Ćwiczenia fitness polecane mężczyznom

Stretching to ćwiczenia idealne dla każdego, także dla mężczyzn. Ich głównym zadaniem jest rozciąganie mięśni, co pozwala utrzymać je w odpowiednim stanie, uelastycznia, chroni przed urazami i bólem, zapewnia większy zakres ruchu, korzystnie wpływa na kręgosłup, a także na postawę ciała i sylwetkę. Możesz wypróbować ABS, czyli trening wzmacniający i rzeźbiący mięśnie brzucha. Rozciąganie mięśni klatki piersiowej, przedramion i ramion również przypadnie panom do gustu. Wzmocnienie mięśni to znakomity początek do podjęcia kolejnych wyzwań na zajęciach fitness.

Cross fit ma na celu poprawę ogólnej kondycji fizycznej. Jest to część zajęć fitness bazująca na ćwiczeniach gimnastycznych i siłowych. Polecany jest osobom poszukującym wzmocnienia wytrzymałości fizycznej, motoryki, równowagi, prędkości i siły mięśni. W zakres tych ćwiczeń wchodzą pompki, brzuszki, podciąganie, ćwiczenia wykorzystujące ciężar własnego ciała, ćwiczenia ze skakanką lub gumą. Ten rodzaj zajęć fitness przyczynia się do utraty wagi, a także wzrostu mięśni, gdy trening jest bardziej skoncentrowany na intensywności. To dobry sposób na aktywność fizyczną bez monotonni i rutyny. Kto nie może dostosować się do powtarzalnego treningu siłowego lub chce wyjść poza standardowe ćwiczenia, powinien wypróbować cross fit, który może być znakomitym działaniem stymulującym dla prawdziwych mężczyzn.

Power pump to ćwiczenia ruchowe z wykorzystaniem sztang, uważane za jedne z najbardziej kompleksowych zajęć fitness. Power pump działa jednocześnie na całe ciało, pomaga wzmocnić siłę fizyczną i przyczynia się do utraty wagi. Polega na intensywnych ruchach mających przyspieszyć spalanie kalorii. Ma na celu pełniejszą pracę z ciałem, zaspokajając potrzebę różnych działań na siłowni. Power pump zwiększa siłę mięśni, poprawia koordynację ruchową, gibkość i elastyczność, powoduje utratę masy ciała.

Aeroboxing to znakomita opcja dla prawdziwych mężczyzn. Polega na dynamicznym aerobiku wzbogaconym o elementy sztuk walki, takich jak boks, kick-boxing i karate. Tego typu zajęcia na pewno spodobają się walecznym panom, którzy będą mogli wzmocnić sprawność fizyczną, motorykę, zwinność i koordynację ciała, a przy okazji poćwiczą zadawanie ciosów. Brzmi zachęcająco, czyż nie?

Pora urozmaicić zajęcia sportowe

Jeżeli należysz do mężczyzn, którzy do tej pory chodzili tylko na siłownię i nawet przez myśl ci nie przeszło, że mógłbyś wybrać się na zajęcia fitness, to nadszedł czas, aby to zmienić! Możesz rozpocząć trening wzmacniający, który poprawi Twoją kondycję i wydolność organizmu. Przekonaj się, że zajęcia fitness pozytywnie wpłyną na Twój organizm, dodadzą Ci siły i energii, pomogą stracić nadmierną tkankę tłuszczową i pozwolą zachować zdrowe mięśnie. Wybierz zajęcia odpowiednie dla siebie, opracuj plan treningowy i ciesz się fitnessem bez skrępowania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *