Ile gibkości potrzebujemy?

Gibkość ciała można osiągnąć dzięki rozciąganiu, określanym również stretchingiem. To jeden z najważniejszych elementów treningu. Na czym polega jego wartość, w jaki sposób rozwijać gibkość? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

Rezerwa gibkości

Gibkość to umiejętność wykonywania ruchów w szerokim zakresie. Każdy zawodnik powinien dążyć to rozwoju tej cechy, która przekracza umiejętności przeciętnego człowieka, a jednocześnie wypracować tak zwaną rezerwę gibkości. To jeden z podstawowych celów, jaki powinien przyświecać pracę sportowca. Jaką funkcję pełni rezerwat długości? Można to porównać do szybkości samochodu. Gdyby przeprowadzić próbę jego szybkość i, oprócz przejazdu na odcinku prostym, na którym zaplanowano osiągnięcie maksymalnej prędkości, konieczny jest zorganizowanie odcinka, na którym samochód może stracić prędkość. Jeśli zabraknie tego dodatkowego odcinka trasy, pojazd rozbiłby się. Podobną rolę odgrywa gibkość. bez optymalnej ruchomości w stawach nie można uzyskać dla ruchu krańcowej szybkości lub też prowadzi tam nad wyrażenia zakresu ruchu w stawie, co może skutkować rozerwanie elementów budujących staw. Działanie na granicy stawu nigdy nie jest skuteczna. Podczas lądowania w samolocie powinien wykorzystywać przystosowany do tego pas odpowiedniej długości. Gwarantuję to bezpieczeństwo podczas lądowania. Skuteczność zmniejsza się wraz ze skróceniem pasa. Analogicznie wygląda sytuacja ze skutecznością dane ruchu, gdy ruchomość stawu jest niewystarczająca. Wydłużony czas lądowania umożliwia samolotowy niebezpieczny zejście, tak jak poszerzony zakres ruchomości umożliwia większą szybkość ruchu oraz wydłuża działanie siły mięśni, dzięki czemu ruch jest bardziej skuteczny.

Nadmierna rezerwa gibkości

Gibkość jest ściśle uzależnione od dyscypliny sportu. W gimnastyce czy akrobatyce niezbędna jest gibkość, ponieważ jej brak uniemożliwia opanowanie większości Technik. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku gier zespołowych i sportów walki, które opierają się na różnorodności ruchów, Który z bazą i jest gibkość. Nie można jednak przełożyć tego na prostą zależność, że im większa gibkość, tym lepsze wyniki. nie można dążyć to maksymalnego zwiększenia tej cechy, ale ciągłego jej doskonalenia, na poziomie uzależnionym od komputera i dyscypliny. Nadmierna gibkość może powodować gorsze rezultaty, ponieważ zwiększa na gibkość potrzebuję więcej energii na ustabilizowanie. Energia ulega wtedy rozproszeniu.

Ochrona więzadeł

Trenowanie gibkości nie powinno wpływać na stabilność stawów oraz rozciągać więzadeł. więzadło podlegające nadmiernemu rozciągnięciu ulega drobnym rozdarciem i uległa mikrourazom. W następstwie tego goi się i bliznowacieje, ale jednocześnie wydłuża się i osłabia. Tak nad wyrażone więzadło powoduje, zestaw staje się nadmiernie ruchome i następuje powolna degradacja chrząstki stawowej. Optymalną ruchomość stawu można zdobyć bez ingerowania w były struktury, bazując wyłącznie na tworzenie wzorców napięcia i długości mięśni oraz struktur powięziowych.

Metoda trenowania gibkości

Istnieje wiele sposobów budowania gibkości. Niezależnie jednak od konkretnego podejścia, ważne są dwa sposoby związane z podejściem wschodnim i zachodnim. Pierwsza metoda zawiera w sobie elementy energetycznego spojrzenia na ciało i duchowość. Praktyki rozwoju fizyczności związane są bezpośrednio z poszukiwaniem harmonii z przyrodą i światem. Właśnie z tego powodu na wschodzie aktywnie uprawiane są joga, sztuki walki. z kolei Zachodnie podejście postrzegacie Ciało w kategoriach sprawnej maszyny. Większe znaczenie ma to ile ten mechanizm jest w stanie unieść jakie wyniki osiągnąć. Te różnice sprawiają że różne podejście dotyczy gibkości. z jednej strony wyodrębniono długotrwały metody rozciągania odprężone go, stosowania pozycji do momentu osiągnięcia relaksacji mięśni, aż do momentu następnego pogłębienie zakresu rozciągnięcia. Z drugiej zaś strony dostępne są metody balistyczne, w których Wykonywane są ruchy pogłębiające, mniej efektywna i w dodatku powodująca kontuzja

W technikach pochodzących z kultury Bliskiego Wschodu ćwiczący wykonują treningi bądź praktykę, które podporządkowane są prawom i siłom natury. Rozciąganie polega na połączenie się za swoim ciałem, słuchanie w jaki sposób reaguje na wykonywane ruchy, a odbierane sygnały stają się ważnym elementem zwiększającym lub zmniejszającym intensywność wysiłku. Na przeciwstawnym biegunie znajdują się praktyki zachodu, które polegają na narzucaniu organizmowi władzy i kontroli nad ciałem. Ćwiczący świadomie nadrywają mięśnie, aby spowodować ich gojenie się i zwiększoną długość. Niewątpliwie te formy, związane z pośpiechem i presją, niejednokrotnie wywołują kontuzje i urazy, przez co spowalniają rozwój gibkości lub uniemożliwiają jego dalsze kształtowanie. Mając do dyspozycji oba wzorce, każdy może indywidualnie wybrać odpowiedni dla siebie sposób budowania gibkości. Poznając jednego obie metody, nie trudno oprzeć się wrażeniu, że lepszym rozwiązaniem jest korzystanie z dorobku kultury Wschodu.

Szukasz sterydów, peptydów, hormonu wzrostu lub sarm – zapraszamy do sklepu online.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *